tisdag 28 september 2010

Skrivdagboken - första inlägget.

Första inlägget. Klockan är 23:04. För en stund sedan fick jag reda på om Umeå novellpris 2014. Inlämningsdag i morgon, 29/9. Jag kände att det kan nog vara något, att även om chansen är otroligt liten finns den ändå där. Jag bestämde mig för att skicka in ett bidrag.

Men vad ska jag då skicka in? Jag har ingen supertext. Min, enligt mig, bästa text - Dödsväntan - fick sin första refusering för inte så längesedan. Av eStory, som varken erbjuder ersättning till författarna som får sina texter publicerade genom dem eller har särskilt många aktiva författare som skriver för dem. Vad kan då Dödsväntan ha för chans i en stor tävling? Men se, det ger jag blanka fan i. Här ska inte skyltas med självömkan. Vet hut! Jag skrev ut den fem sidor långa novellen, och i nuläget sitter jag med markeringspenna och anteckningsblock och ska revidera. Det blir nattarbete för hela slanten. Vilket äventyr, eller hur? Det kanske kommer upp fler inlägg i skrivdagboken under nattens gång, beroende på om det är något som är värt att säga. Man vet aldrig.

Wish me luck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar