tisdag 28 september 2010

Tillbaka efter sommaren

Sommarlovet är över. Det var aldrig meningen att det ens skulle bli något uppehåll, men plötsligt tog studierna över. Två sommarkurser var helt enkelt för mycket för att jag skulle orka hålla k-skrivet uppdaterad vid sidan av också. Så kan det gå. Men nu är sommaren över, och nu blir det nya tag. Jag har precis slutfört första utkastet till min nya novell ”Kornelia”. Det är den första av flera berättelsen som utspelar sig i det lilla samhället Själstorp. Det finns redan idéer på ytterligare några noveller därifrån. Om jag publicerar dem en och en eller som en samling återstår dock att se.

Som ni kanske upptäckte kom följetongen Kentrul inte särskilt långt alls, tyvärr. Anledningen till detta var att startskottet låg lagom för att det skulle bli en död start i och med sommaren. Ibland har man otur. Jag är i nuläget osäker på om jag kommer fortsätta med Kentrul, eller om det kommer andra projekt som ersätter det. Vi får se.

Det som närmast kommer hända här på bloggen är att jag ska (försöka) komma igång med lite nya berättelser. Jag vet att häxan Fredrika är sugen på att få en fortsättning (om inte annat får jag en utskällning på 500 ord av henne), och jag ska försöka fixa någon som är sugen på att gästskriva ett litet scenario eller liknande. Sist men inte minst tänkte jag försöka starta upp en skrivdagbok här på k-skrivet. Inga stora hemligheter kommer avslöjas i den (för det använder jag anteckningsböcker), men det kommer gå att följa mitt skrivande i stora drag, och det är ju inte fy skam, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar