tisdag 5 juli 2011

SurveyMonkey

Jag har bestämt mig för att genomföra enkäten med ett webbaserat enkätverktyg, och testar nu mig fram lite mellan olika verktyg. Än så länge har jag bara testat SurveyMonkey, men det verkar vara lättanvänt och trevligt. Det är på de flesta sätt bättre än PingPongs enkätskapande, mycket lättöverskådligt och snabbt. Dessutom är det otroligt lätt att dela ut en länk som leder folk direkt till enkäten. Nackdelen med gratisversionen som jag testar är att det bara går att ha upp till tio frågor, vilket kanske är lite i underkant, kan tyckas. I nuläget, innan jag har gjort frågorna jag tänkt använda i min studie, är det dock fullt möjligt att det räcker med tio, i annat fall får jag antingen leta upp ett annat verktyg eller betala avgiften för att uppgradera till PRO.

Det vore trevligt om ni kunde tänka er att svara på den ytterst korta och spretande testenkäten jag gjort. Det lär inte ta mer än en knapp minut. Tryck bara på länken nedan, så kommer ni direkt till enkäten.

1 kommentar:

  1. Jag gjorde den nyss. Jag gillade designen, så ifall man behöver många enkätsvar så kan det vara värt det.

    /Caroline Levén

    SvaraRadera