lördag 27 mars 2010

Tankeplats nummer fem

Sista delen i serien om tankeplatser. Jag hoppas det har varit till nytta för någon. Om inte ger jag er tillåtelse att gnälla och skicka mig tips på platser som ni tycker är bättre än mina.

Dåså, sista tipset. Är ni redo? Har ni värmt upp ordentligt? Popcornen är framme, drickan likaså? Bra. Då kör vi.

Sista tipset jag har är ingen direkt avgränsad plats. Tvärtom. Det är allt annat. Det är den Stora Vida Världen. Promenader är utmärkta. Vissa använder dem för att rensa huvudet innan de skriver, andra för att kunna tänka på vad de ska skriva. Jag brukar göra en blandning. När jag väl är ute och går då, vill säga. Det var ett tag sedan jag gjorde det sist. Tyvärr, för det hjälper verkligen i skrivandet. Försök skaffa rutin. Först gå, sedan in och skriv. Det blir ofta bäst så.

Tankeplats nummer fem: Stora Vida Världen

Fördelar: Du kanske måste duscha efteråt (vilket ger dig tankeplats nummer tre), du kan få bieffekten kondition.

Nackdelar: Du kanske måste duscha efteråt (vilket gör att du inte kan börja skriva direkt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar